Cvičení podle Ludmily Mojžíšové

Název cvičení jistě nebude zvláště pro většinu žen ničím novým. Jedná se o sérii cviků, které kromě jiných účinků mohou pomoci též při odstraňování některých druhů mužské i ženské sterility. Díky této metodě se již mnoho párů dočkalo vytouženého otěhotnění a narození potomka.

Ludmila Mojžíšová se narodila v roce 1932 a prakticky celý svůj život zasvětila práci v oblasti léčby a prevence poruch pohybového ústrojí. Byla původním povoláním zdravotní sestra, působila však jako rehabilitační asistentka a fyzioterapeutka.

V roce 1985 poprvé uveřejnila sestavu cviků doporučenou pro uvolnění a posílení svalů. Její série speciálních cviků se postupem času velmi rozšířila a dnes se již zcela běžně používá při odstraňování celé řady obtíží.

Kdy cvičení podle Mojžíšové pomáhá

Cvičení lze s úspěchem využít při těchto potížích:

  • skolióza u dětí
  • bolesti zevních pohlavních orgánů
  • bolesti při pohlavním styku
  • chybění menstruačního krvácení u mladých dívek
  • opakované potraty
  • nemožnost otěhotnění

Provádění cviků

Cviky nejsou fyzicky nijak namáhavé ani obtížně proveditelné. Důležité však je provádět jednotlivé úkony přesně a pravidelně. Jen tak může dojít k uvolnění, protažení a posílení svalových skupin. Cviky se provádí pomalu, plynulým zapojováním jednotlivých svalů. Nesmí být při nich vyvolána bolest, jen pocit tahu a napnutí svalů. Pokud si chcete být jisti správným provedením, můžete cvičení vyzkoušet pod vedením školeného fyzioterapeuta.

Procvičení oblasti krční, hrudní a bederní páteře

Uvedená sestava zahrnuje cviky z nejznámější sestavy paní Mojžíšové - cvičení umožňující otěhotnění. Tato sestava je komplexnější a lépe zahrnuje procvičení celého těla.

1. V sedu na židli. Vytáhnout hlavu vzhůru, ramena stáhnout dozadu a dolů. Uvolněně maximální předklon hlavy a vzpřim. (uvolnění a protažení krční páteře a šíjového svalstva)

2. V sedu na židli. Vytáhnout hlavu vzhůru, ramena stáhnout dozadu a dolů. Co největší úklony hlavy vpravo a vlevo. (uvolnění a protažení krční páteře a šíjového svalstva)

3. V sedu na židli. Vytáhnout hlavu vzhůru, ramena stáhnout dozadu a dolů. Předklonem hlavy otáčet vpravo a vlevo. (uvolnění a protažení krční páteře a šíjového svalstva)

4. V sedu na židli. Kroužení rameny vpřed a vzad. (uvolnění ramenního kloubu)

5. V sedu skřižmo. Ze vzpažení skrčit upažmo dolů, zatlačit lopatky vzad a dolů. Zatlačíme do loktů ("svícen"). Ruce v úrovni ramen, lokty tlačíme vzad. Při vzpažení nádech, při skrčení dolů upažmo výdech. (posílení pletence ramenního)

6. V sedu na židli, pokrčit vzpažmo, předloktí do­vnitř, ruce spojeny dlaně­mi. Táhneme dlaněmi od sebe a napínáme prsní svaly. Poloha paží určuje napětí v různých místech žeber. (posílení prsních svalů)

7. Vzpor klečmo, ruce opřeny o stoličku ve výši asi 30 cm. Zvolna "vyhrbit" bederní páteř, zvolna prohnout. Při tomto cviku dbáme, abychom procvi­čovali převážně dolní oblast páteře. (uvolnění beder)

8. Vzpor klečmo, ruce opřeny o stoličku (jako 7). Otáčet trup a střídavě upažovat pravou, levou. (rotační protažení bederní páteře)

9. Vzpor klečmo, ruce opřeny o stoličku. Úklony stranou v oblasti bederní páteře, pohyb bérců proti hlavě. (uvolnění a protažení v oblasti bederní páteře)

10. Vzpor klečmo. Zvolna vyhrbit bederní páteř, zvolna prohnout. Důležitý je rovněž pohyb hlavou: při prohnutí jde hlava vzhůru. (uvolnění a protažení v oblasti hrudní a horní části bederní páteře)

11. Vzpor klečmo. Otáčet trup a střídavě upažovat pravou, levou. (protažení do otočení v oblasti dolní části hrudní a horní části bederní páteře)

12. Vzpor klečmo. Úklony (stranou), pohyb bérců proti hlavě. (protažení v oblasti dolní části hrudní a horní části bederní páteře)

13. Podpor klečmo na předloktích. Střídavě vyhrbení a prohnutí horní části hrudní páteře. Pohyb hlavy je rovněž důležitý, viz cvik 10. (uvolnění a protažení v oblasti horní části hrudní páteře)

14. Podpor klečmo na předloktích. Otáčet trup a střídavě upažovat pravou a levou. (protažení do otočení v oblasti horní části hrudní páteře)

15. Podpor klečmo na předloktích. Úklony (stranou) v oblasti horní části hrudní páteře, pohyb bérců proti hlavě. (protažení v oblasti horní části hrudní páteře)

16. Leh na zádech skrčmo přednožmo, rukama přidr­žujeme kolena. Přitáhnout kolena k hrudníku, hlavu a hrudník nezvedat. Pak stáhnout hýždě a tlačit kolena do dlaní. (uvolnění beder a křížokyčelního skloubení)

17. Leh na zádech. Vzpažit, vytahujeme trup do délky (paže a nohy opačným směrem) tak, že se snažíme vyrovnat všechna zakřivení páteře. (uvolnění oblasti celé páteře)

18. Leh na zádech pokročmo roznožný. Střídavě pokládáme kolena v ose kyčle vlevo a vpravo. (uvolnění v oblasti křížokyčelního skloubení)

19. Leh na levém boku, unožovat pravou. Střídat leh na pravém a levém boku. (uvolnění vazů mezi pánví a křížovou kostí)

20. Leh na břiše, levou dolní končetinu pokrčit, pánev přitisk­nout k podložce. Levé koleno přitáhnout co nejvíce vzhůru, případně přitáhnout rukou - do skrčení únožmo. Střídáme skrčení únožmo levou a pravou. (uvolnění v oblasti křížokyčelního skloubení, protažení svalů podél páteře, protažení přitahovačů stehna)

21. Vzpor klečmo. Zanožit levou, protáhnout do dálky s výdrží asi 6 vteřin. Hlavu nezvedáme, je v poloze prodloužení trupu. (posílení v oblasti bederní páteře a hýžďových svalů)

22. Leh na zádech. Přednožit, nohama kmitáme vzhůru a dolů v rozsahu asi 15 stupňů po dobu asi deseti vteřin. V druhé fázi následuje leh skrčmo, dvakrát hluboký nádech a výdech. (posílení břišních svalů)

 

Zkoušeli jste uvedenou metodu? Znáte někoho, komu pomáhá při obtížích, či kdo ji využil ve snaze otěhotnět?

Cvičení podle Ludmily Mojžíšové patří do témat
  • miminko skodna 06.01.2014 18:27:59

    Ahoj, cvičila jsem také cviky podle Mojžíšové, ale ještě jsem cvičení kombinovala s návštěvou u fyzioterapeutky a hle - ono se nám to podařilo. jsem tak šťastná, že se musím podělit i s ostatními. Kdyby to chtěl někdo také vyzkoušet, doporučuji fyzioterapeutku od nás z Jičína Martinu Rozsypalovou (Bílkovou)

  • Irena 18.02.2012 10:35:53

    Prosim Vas a kolikrat se jednotlive cviky opakuji? Dekuji. Irena H.

  • Mojžíšovka v Praze Aperio 22.05.2011 17:39:12

    http://aperio.cz/51/cviceni-podle-ludmily-mojzisove

    Kdy: Každé úterý od 18.00 do 19:30, 1 lekce týdně, 1,5 hodiny.
    Kde: APERIO, Plzeňská 66, Praha 5

  • Problém s otěhotněním Helča 15.02.2010 19:20:58

    Dobrý den, nemá někdo zkušenosti s tímto cvičením při problémech s otěhotněním? U mě takový problém je a zkoušíme už všechno možné, tak proč ně toto.

    • Re: Problém s otěhotněním Jája 27.12.2010 14:03:28

      Kamarádka cvičila velmi poctivě Mojžíšovou a opravdu se jí podařilo otěhotnět. Už má krásného zdravého kluka! :-) Původní lékař ji od toho odrazoval, ale protože ona to opravdu chtěla a věřila tomu, tak si našla někoho jiného. Opravdu to vřele doporučuje a nedá na cvičení podle Mojžíšové dopustit. :-) Cvičila opravdu poctivě, to je důležité. A pak taky ta víra! ;)

  • cvičení majka 15.02.2010 07:02:32

    cvičení

  • cvičení majka 15.02.2010 06:59:56

    cvičení

Přidat příspěvek
* Povinné pole

Adresář

Diskuze na téma Jak otěhotnět

  • Veronika 23.05.2011 21:05 Nevolnosti v těhotenství

    dobry den mi bychom potrebovali vedet jak mame zkusit abych otehotnela .Uznas to stve kdyz si…

  • Anabel 14.07.2013 14:07 Nevolnosti v těhotenství

    Ahoj, jmenuji se Anabel a připojuji se. Jsem v 7tt a už 2 nebo 3 týdny je mi dost zle. Celý den, i…

Píšeme jinde


Zdravě.cz na Facebooku