Cvičení podle Ludmily Mojžíšové

Název cvičení jistě nebude zvláště pro většinu žen ničím novým. Jedná se o sérii cviků, které kromě jiných účinků mohou pomoci též při odstraňování některých druhů mužské i ženské sterility. Díky této metodě se již mnoho párů dočkalo vytouženého otěhotnění a narození potomka.

Ludmila Mojžíšová se narodila v roce 1932 a prakticky celý svůj život zasvětila práci v oblasti léčby a prevence poruch pohybového ústrojí. Byla původním povoláním zdravotní sestra, působila však jako rehabilitační asistentka a fyzioterapeutka.

V roce 1985 poprvé uveřejnila sestavu cviků doporučenou pro uvolnění a posílení svalů. Její série speciálních cviků se postupem času velmi rozšířila a dnes se již zcela běžně používá při odstraňování celé řady obtíží.

Kdy cvičení podle Mojžíšové pomáhá

Cvičení lze s úspěchem využít při těchto potížích:

  • skolióza u dětí
  • bolesti zevních pohlavních orgánů
  • bolesti při pohlavním styku
  • chybění menstruačního krvácení u mladých dívek
  • opakované potraty
  • nemožnost otěhotnění

Provádění cviků

Cviky nejsou fyzicky nijak namáhavé ani obtížně proveditelné. Důležité však je provádět jednotlivé úkony přesně a pravidelně. Jen tak může dojít k uvolnění, protažení a posílení svalových skupin. Cviky se provádí pomalu, plynulým zapojováním jednotlivých svalů. Nesmí být při nich vyvolána bolest, jen pocit tahu a napnutí svalů. Pokud si chcete být jisti správným provedením, můžete cvičení vyzkoušet pod vedením školeného fyzioterapeuta.

Procvičení oblasti krční, hrudní a bederní páteře

Uvedená sestava zahrnuje cviky z nejznámější sestavy paní Mojžíšové - cvičení umožňující otěhotnění. Tato sestava je komplexnější a lépe zahrnuje procvičení celého těla.

1. V sedu na židli. Vytáhnout hlavu vzhůru, ramena stáhnout dozadu a dolů. Uvolněně maximální předklon hlavy a vzpřim. (uvolnění a protažení krční páteře a šíjového svalstva)

2. V sedu na židli. Vytáhnout hlavu vzhůru, ramena stáhnout dozadu a dolů. Co největší úklony hlavy vpravo a vlevo. (uvolnění a protažení krční páteře a šíjového svalstva)

3. V sedu na židli. Vytáhnout hlavu vzhůru, ramena stáhnout dozadu a dolů. Předklonem hlavy otáčet vpravo a vlevo. (uvolnění a protažení krční páteře a šíjového svalstva)

4. V sedu na židli. Kroužení rameny vpřed a vzad. (uvolnění ramenního kloubu)

5. V sedu skřižmo. Ze vzpažení skrčit upažmo dolů, zatlačit lopatky vzad a dolů. Zatlačíme do loktů ("svícen"). Ruce v úrovni ramen, lokty tlačíme vzad. Při vzpažení nádech, při skrčení dolů upažmo výdech. (posílení pletence ramenního)

6. V sedu na židli, pokrčit vzpažmo, předloktí do­vnitř, ruce spojeny dlaně­mi. Táhneme dlaněmi od sebe a napínáme prsní svaly. Poloha paží určuje napětí v různých místech žeber. (posílení prsních svalů)

7. Vzpor klečmo, ruce opřeny o stoličku ve výši asi 30 cm. Zvolna "vyhrbit" bederní páteř, zvolna prohnout. Při tomto cviku dbáme, abychom procvi­čovali převážně dolní oblast páteře. (uvolnění beder)

8. Vzpor klečmo, ruce opřeny o stoličku (jako 7). Otáčet trup a střídavě upažovat pravou, levou. (rotační protažení bederní páteře)

9. Vzpor klečmo, ruce opřeny o stoličku. Úklony stranou v oblasti bederní páteře, pohyb bérců proti hlavě. (uvolnění a protažení v oblasti bederní páteře)

10. Vzpor klečmo. Zvolna vyhrbit bederní páteř, zvolna prohnout. Důležitý je rovněž pohyb hlavou: při prohnutí jde hlava vzhůru. (uvolnění a protažení v oblasti hrudní a horní části bederní páteře)

11. Vzpor klečmo. Otáčet trup a střídavě upažovat pravou, levou. (protažení do otočení v oblasti dolní části hrudní a horní části bederní páteře)

12. Vzpor klečmo. Úklony (stranou), pohyb bérců proti hlavě. (protažení v oblasti dolní části hrudní a horní části bederní páteře)

13. Podpor klečmo na předloktích. Střídavě vyhrbení a prohnutí horní části hrudní páteře. Pohyb hlavy je rovněž důležitý, viz cvik 10. (uvolnění a protažení v oblasti horní části hrudní páteře)

14. Podpor klečmo na předloktích. Otáčet trup a střídavě upažovat pravou a levou. (protažení do otočení v oblasti horní části hrudní páteře)

15. Podpor klečmo na předloktích. Úklony (stranou) v oblasti horní části hrudní páteře, pohyb bérců proti hlavě. (protažení v oblasti horní části hrudní páteře)

16. Leh na zádech skrčmo přednožmo, rukama přidr­žujeme kolena. Přitáhnout kolena k hrudníku, hlavu a hrudník nezvedat. Pak stáhnout hýždě a tlačit kolena do dlaní. (uvolnění beder a křížokyčelního skloubení)

17. Leh na zádech. Vzpažit, vytahujeme trup do délky (paže a nohy opačným směrem) tak, že se snažíme vyrovnat všechna zakřivení páteře. (uvolnění oblasti celé páteře)

18. Leh na zádech pokročmo roznožný. Střídavě pokládáme kolena v ose kyčle vlevo a vpravo. (uvolnění v oblasti křížokyčelního skloubení)

19. Leh na levém boku, unožovat pravou. Střídat leh na pravém a levém boku. (uvolnění vazů mezi pánví a křížovou kostí)

20. Leh na břiše, levou dolní končetinu pokrčit, pánev přitisk­nout k podložce. Levé koleno přitáhnout co nejvíce vzhůru, případně přitáhnout rukou - do skrčení únožmo. Střídáme skrčení únožmo levou a pravou. (uvolnění v oblasti křížokyčelního skloubení, protažení svalů podél páteře, protažení přitahovačů stehna)

21. Vzpor klečmo. Zanožit levou, protáhnout do dálky s výdrží asi 6 vteřin. Hlavu nezvedáme, je v poloze prodloužení trupu. (posílení v oblasti bederní páteře a hýžďových svalů)

22. Leh na zádech. Přednožit, nohama kmitáme vzhůru a dolů v rozsahu asi 15 stupňů po dobu asi deseti vteřin. V druhé fázi následuje leh skrčmo, dvakrát hluboký nádech a výdech. (posílení břišních svalů)

 

Zkoušeli jste uvedenou metodu? Znáte někoho, komu pomáhá při obtížích, či kdo ji využil ve snaze otěhotnět?

Cvičení podle Ludmily Mojžíšové patří do témat
  • miminko skodna 06.01.2014 18:27:59

    Ahoj, cvičila jsem také cviky podle Mojžíšové, ale ještě jsem cvičení kombinovala s návštěvou u fyzioterapeutky a hle - ono se nám to podařilo. jsem tak šťastná, že se musím podělit i s ostatními. Kdyby to chtěl někdo také vyzkoušet, doporučuji fyzioterapeutku od nás z Jičína Martinu Rozsypalovou (Bílkovou)

  • Irena 18.02.2012 10:35:53

    Prosim Vas a kolikrat se jednotlive cviky opakuji? Dekuji. Irena H.

  • Mojžíšovka v Praze Aperio 22.05.2011 17:39:12

    http://aperio.cz/51/cviceni-podle-ludmily-mojzisove

    Kdy: Každé úterý od 18.00 do 19:30, 1 lekce týdně, 1,5 hodiny.
    Kde: APERIO, Plzeňská 66, Praha 5

  • Problém s otěhotněním Helča 15.02.2010 19:20:58

    Dobrý den, nemá někdo zkušenosti s tímto cvičením při problémech s otěhotněním? U mě takový problém je a zkoušíme už všechno možné, tak proč ně toto.

    • Re: Problém s otěhotněním Jája 27.12.2010 14:03:28

      Kamarádka cvičila velmi poctivě Mojžíšovou a opravdu se jí podařilo otěhotnět. Už má krásného zdravého kluka! :-) Původní lékař ji od toho odrazoval, ale protože ona to opravdu chtěla a věřila tomu, tak si našla někoho jiného. Opravdu to vřele doporučuje a nedá na cvičení podle Mojžíšové dopustit. :-) Cvičila opravdu poctivě, to je důležité. A pak taky ta víra! ;)

  • cvičení majka 15.02.2010 07:02:32

    cvičení

  • cvičení majka 15.02.2010 06:59:56

    cvičení


Adresář

Diskuze na téma Jak otěhotnět

  • Veronika 23.05.2011 21:05 Nevolnosti v těhotenství

    dobry den mi bychom potrebovali vedet jak mame zkusit abych otehotnela .Uznas to stve kdyz si…

  • Anabel 14.07.2013 14:07 Nevolnosti v těhotenství

    Ahoj, jmenuji se Anabel a připojuji se. Jsem v 7tt a už 2 nebo 3 týdny je mi dost zle. Celý den, i…

Píšeme jinde
  • Vegetariánský tatarák krok za krokem

    Vegetariánský tatarák krok za krokem

    Tatarák na křupavé topince nebo čerstvé bagetce, kdo by odolal? Pokud hledáte variantu, která se chuťově podobá té masové, zkuste tento recept. Tatarák z avokáda je pikantní, chuťově výrazný a zachutná i těm, kteří nad vegetariánskými pokrmy ohrnují nos.

  • Recept na švestkové čatní krok za krokem

    Recept na švestkové čatní krok za krokem

    Čatní (chutney) je chuťově velmi výrazná omáčka pocházející z indické kuchyně, podává se k masu i zelenině. Základem je vždy ovoce a spousta koření. Tentokrát si ji připravíme ze švestek, jablek, pomerančové šťávy, skořice, chilli a zázvoru.



Zdravě.cz na Facebooku